© Elise Peroi
Marbre & Trame
2015 - FAP - Italy
Research in interweaving - emptiness, fullness / Medium textile installations and embodied performance related to QiGong and gestures in the weaving technique.
“The practice of the Artist Elise Peroi feeds on the weaving technique, and this craft where the act of making can be perceived as a dance has lead her to think about the importance of the body, gestures repeating themselves, and time passing by.
This relationship with the dimension of time, of space, of movement results in the creation of moving parts which vibrate together and feed on elements that surround them.
The installations presented here reproduce the inter-relationship between the elements and the emotions that the vision of a landscape can instill in us.
The rythm game introduced by the vibres’ variation in density takes us back to alterning opposites, emptiness, fullness, permanency, impermanence, movement, stillness. The artist’s research expands beyond the Western definition of landscape which tends to fix it in space like a panorama.”
Text by Coline Franceschetto
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“La pratique de l’artiste Elise Peroi se nourrit de la technique du tissage. Ce métier, dans lequel l’acte de faire peut être perçu tel une danse, l’a amenée à réfléchir sur l’importance du corps, des gestes qui se répétent et le passage du temps .
Cette relation avec la dimension du temps , de l’espace , du mouvement, aboutit à la création de pièces mouvantes vibrant ensemble et se nourrissant des éléments qui les entourent .
Les installations présentées ici retranscrivent la corrélation entre les éléments et les émotions que la vision d’un paysage peut susciter en nous.
Le jeu de rythme améné par la variation de densité des fibres renvoie aux opposés s’alternant , le vide , le plein , le permanent, l’impermanent, le mouvement , l’immobilité , la recherche de l’artiste veut outre passer la définition occidentale du paysage qui tend à le fixer dans l’espace comme un panorama.”
Texte Coline Franceschetto